maanantai 1. syyskuuta 2014

Syksy se arjen toi

Alkuasetelma tämän päivän treeniin oli suorastaan pelottava. Viimeinen lomaviikonloppu meni aika railakkaissa merkeissä Turussa ja podin lauantaina aiheutettua krapulaa vielä tänä aamuna herätessäni. Reipas fillarispurtti kouluun aamulla teki ihmeitä ja lounaan jälkeen saatoin tuntea itseni jopa melkein normaaliksi. Kyllä silti jännitti, että millainen laatta lentää illan treeneissä.

Alkuun tehtiin tänään aerobista treeniä enemmän kuin viimeksi ja se sopi mulle erinomaisesti, koska tällä hetkellä mun aerobinen kunto on lihaskuntoa huomattavasti parempi, kiitos pitkien pyörälenkkien. Laura aloitti soutaen ja mä crossarilla. Tarkoitus oli tehdä molemmilla laitteilla 10 minuutin sarja, sisältäen 3-4 45 sekunnin spurttia. Crossarilla vääntäessäni olin jo täysin ihmeissäni, miten hyvältä liikkuminen tuntui viikonlopun jälkeen ja suoriuduin hommasta paljon odotettua paremmin. Soutuvuorossa nälkä kasvoi syödessä ja 10 minuutin tulos oli lopulta yli 1700 metriä! :) Oli aika voittajafiilis.

Sitten siirryttiin lihaskuntoon. Ensimmäisessä setissä tehtiin kolme sarjaa, vuorotellen rintaa käsipainoilla penkissä ja maastavetoa käsipainolla tasapainoillen. Rinta on mulle saliliikkeenä kohtuullisen haastava sen huonosta lihaskunnosta johtuen, mutta taas sai yllättyä iloisesti! Jaksoin hyvin kaikki sarjat ja tein vielä viisi ylimääräistä toistoakin. Vastavuoroina tehty maastavetoliike kehitti samalla kivasti tasapainoa.

Toisessa parissa liikkeinä olivat ns. kroolipotku ja vatsarutistukset vartaloa kiertäen. Viimeisissä taidettiin molemmat Lauran kanssa huutaa ääneen. :D Ihanaa rääkkiä! Seuraavana tehtiin sivulankut molemmille puolille, kaksi sarjaa molemmille puolille. Lankku ylipäätään on mulle todellinen viharakkausliike ja sama pätee kyllä kylkiversioonkin. Huhhuh. :D Viimeisenä settinä tehtiin vuorotellen kyykkyjä levypainon kanssa sekä portaiden nousuja. Kyykyissä oltiin ensin Lauran kanssa vastakkain, mutta mua alkoi naurattaa ilmeet niin hillittömästi, että toinen sarja oli pakko tehdä selin. Selvittiin kuitenkin kunnialla. Oli taas hienoa nähdä, että Laura oli yhtä hiestä märkä kuin minä. Se kertoo tehokkaasta treenistä! :) Ai että mä olen taas tyytyväinen ja ylpeä meistä molemmista! <3

**

Näin se arki pyörähti taas käyntiin. Treenin jälkeen iso lasi maitokaakaota palkkariksi ja pieni annos täysjyväpastaa ja jauhelihakastiketta.

Mun pyöräilyt lisääntyvät taas entisestään, kun koulupäivinä pelkästään siellä käymisestä tulee 7 kilometriä. Huomenna on myös työpäivä, joten vajaa viisi kilsaa saa ainakin laskea tuohon päälle vielä.

Syksy on virallisesti avattu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti